ZPAV :: Bestsellery i wyróżnienia - Olis - jak powstaje

OLiS lista sprzedaży detalicznej
powstaje w oparciu o dane sprzedaży sklepów uczestniczących w tym projekcie. Dane odnoszą się do tygodnia poprzedzającego kolejne wydanie listy OLIS.

W czerwcu 2017 roku zostało dodane dodatkowe zestawienie Olis, oparte wyłącznie na sprzedaży płyt winylowych. Jak dotychczas jednak ich sprzedaż nadal jest uwzględniona w liście głównej.

Informacje gromadzi i analizuje firma będąca jedną z największych w Polsce, niezależna i renomowana Kantar Polska.

Powierzenie zbierania i zliczania danych profesjonalnej instytucji, niezaangażowanej w tworzenie i dystrybucję albumów fonograficznych, gwarantuje wiarygodność i rzetelność listy OLiS.

O firmie Kantar
Kantar to jedna z wiodących na świecie firm specjalizujących się w dziedzinie danych, wiedzy i usług doradczych. Działa w obrębie całego spektrum dyscyplin badań i doradztwa, a jej wyspecjalizowane firmy, zatrudniające 30 tys. osób, dostarczają inspirującej wiedzy i formułują strategie biznesowe dla korporacji i organów władz w 100 krajach. Firma Kantar należy do grupy WPP, a z jej usług korzysta ponad połowa firm z listy Fortune Top 500. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.kantar.com.

Jak zacząć współtworzyć listę

Do listy Olis raportują dane zarówno sklepy sieciowe (np. Empik, Media Markt, Saturn, Rockserwis, Smyk), jak i sklepy niezależne, sklepy firmowe wytwórni fonograficznych, a także sklepy internetowe i prowadzące sprzedaż na koncertach.

Aby przystąpić do tego projektu należy:
  • posiadać techniczną możliwość sporządzania cotygodniowych zestawień sprzedaży - ewidencja komputerowa lub tradycyjna
  • wziąć pod uwagę fakt, że przesyłane zestawienie powinno obejmować co najmniej 30 tytułów w przypadku prowadzenia ewidencji metodą tradycyjną lub 50 tytułów w przypadku ewidencji komputerowej
  • być przygotowanym na systematyczne przesyłanie zestawień sprzedaży w trybie cotygodniowym

Jeśli spełnienie wymienionych obok wymagań jest możliwe, prosimy o skontaktowanie się w celu ustalenia dokładnych procedur dalszej współpracy z Kantar Polska, poprzez adres mailowy olis@kantar.com

Value gap
ZPAV Fryderyk gala muzyki rozrywkowej i jazzu