„Spotify for Artists” dostępne w 16 dodatkowych językach
Niedługo po tym, jak Spotify rozszerzyło swój zasięg na Wenezuelę, Iran i cztery inne kraje, platforma wprowadziła udogodnienia dla użytkowników „Spotify for Artists”. Poza standardową, angielskojęzyczną wersją, aplikacja jest teraz dostępna także w 16 dodatkowych językach, w tym polskim.„Spotify for Artists” – funkcja platformy kierowana do artystów, menedżerów i wydawców – powstała w 2017 roku. Pozwala na dodawanie „canvas” do utworów (3-8 sekundowe, zapętlone wizualizacje, które można dodawać do każdego muzycznego pliku), zmianę biogramu i zdjęć. Obok tych opcji platforma ułatwia słuchaczom zbliżenie się do ich ulubionych wykonawców dzięki funkcji „Wybrane przez wykonawcę”, pozwalającej na dzielenie się wybranymi utworami lub playlistami artystów z ich fanami, a także organizację zbiórki pieniędzy czy dodanie krótkiej wiadomości do publikowanych dzieł.
Spotify deklaruje, że jego wizja muzycznego biznesu zakłada, że „wszyscy artyści na świecie będą mieć dostęp do danych i narzędzi, które pomogą im zrzeszać fanów i rozwijać swoją karierę”.
Obok języka polskiego opcja „Spotify for Artists” dostępna jest w języku czeskim, fińskim, francuskim (Francja, Kanada), hiszpańskim (Hiszpania, Ameryka Łacińska), indonezyjskim, malajskim, niderlandzkim, niemieckim, polskim, portugalskim (Brazylia), szwedzkim, tureckim, węgierskim i włoskim.
Źródło: Spotify